logo
امروز : جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۸
[ شناسه خبر : ۱۰۸۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
وزیر بهداشت خبر داد

راه اندازی 400 خانه بهداشت عشایری در کشور/ 50 درصد مبتلایان به فشار خون از این موضوع مطلع نیستند

راه-اندازی-400-خانه-بهداشت-عشایری-در-کشور-50-درصد-مبتلایان-به-فشار-خون-از-این-موضوع-مطلع-نیستند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی 400 خانه بهداشت عشایری در کشور خبر داد.

به گزارش موج رسا; سعد نمکی شامگاه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به بازدید که از نمایشگاه عکس  سلامت روان داشت، اظهار کرد: پریشان خاطری و افسرده خاطری در دنیا و در کشور ما شایع شده که باید توجه داشت که این موضوع سبب رغبت به اعتیاد و خودکشی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح تحول سلامت تحول در زیرساختهای بهداشت را آغاز کردیم، افزود: در زیرساختهای بخش درمان کارهای خوبی انجام شده اما بخش بهداشت و پیشگیری مغفول مانده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هزینه در بخش پیشگیری به کاهش هزینه‌های درمان منجر خواهد شد، گفت: قرار است بسیج همگانی آموزش مردم را در 27 اردیبهشت ماه در خصوص فشار خون آغاز کنیم.

وی بیان کرد: 50 درصد مبتلایان به فشار خون از این موضوع مطلع نیستند و زمانی خبر دار می‌شوند که در تخت بیمارستان هستند.

نمکی با تاکید بر افزایش تحرک  و آگاه سازی مردم عنوان کرد: باید تلاش کنیم با کاهش هزینه‌ها از عوارض  زیاد نیز جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی 400 خانه بهداشت عشایری خاطرنشان کرد: این خانه‌های بهداشت کمتر از 10 تخت بیمارستانی برای ما هزینه داشته است.

وزیر بهداشت و درمان در پایان با بیان اینکه حوادث جاده‌ای، فشار خون، دیابت و سسرطانها دست ما نیست، اظهار کرد: 10 درصد این موضوعات دست ما است و در این راستا آموزش و پرورش، جامعه و همچنین روحانیت به کمک ما بیایند.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۰
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۳
  • غروب آفتاب : ۱۷:۴۶
  • اذان مغرب : ۱۸:۰۴
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۰